New York

Herschel Walker sues Daily Beast over report it paid for abortion in 2009

Georgia’s Republican senatorial candidate Herschel Walker said Monday that he plans to sue a news website after he reportedly paid a woman for an abortion in 2009.

Walker said an article posted by the Daily Beast on Monday was a “complete lie” and said he “denies this in the strongest terms possible”.

“It’s sickening politics,” Walker said in a statement posted on social media. “I will no longer drink this. I will sue the Daily Beast for this defamatory lie.”

Walker is running as a resolutely pro-life Republican in stiff competition from pro-choice Democrat Sen. Raphael Warnock.

A woman, who asked not to be identified due to privacy concerns, said she urged Walker to have an abortion after she became pregnant during a relationship, the Daily Beast reported.

According to the report, the woman had a bank deposit receipt containing a $575 receipt from an abortion clinic, a “get well” card from Mr. Walker, and a signed $700 personal check from Mr. Walker. I corroborated her story by providing it.

According to the Daily Beast, the woman believes the difference between the value of the Walker check and the cost of the abortion is due to her guessing the cost of the procedure after going online.

When asked about the evidence for The Daily Beast’s appearance on Fox News Channel on Monday night, Walker said the card and check did not prove he paid for the abortion. .

“I send so many cheers [wishes]send me anything,” Walker told host Sean Hannity.

“I never asked anyone to have an abortion, nor did I pay for one,” he repeated.

With the Supreme Court overturning Roe v. Wade, a landmark 1973 decision recognized the constitutional right to abortion, pushing the issue to the forefront of the 2022 midterm elections.

The issue is a sharp line in the competition between Mr. Warnock and Mr. Walker, who is against abortion in all cases, including rape, incest, and when the mother’s life is in danger. said to oppose.

Warnock is supported by pro-choice activists and groups, including the Planned Parenthood Action Fund. Herschel Walker sues Daily Beast over report it paid for abortion in 2009

Back to top button